Människor är härliga

Under sommaren jobbar jag på hemtjänsten. Jag har jobbat inom vården förut men det här är en hemtjänst med relativt få ändre vårdtagare. De flesta vårdtagarna har antingen en psykisk eller fysisk sjukdom eller varit med om en olycka. Många dagar kan jobbet vara en prövning, speciellt för tålamodet, vissa dagar blir så glad av kontakten med människorna man möter.

Jag fick häromdagen en mycket udda komplimang:

"Vilka fina fötter du har, du har aldrig funderat på att ställa upp som fotmodell? Jag skämtar inte, du skulle kunna tjäna pengar på det." Detta sades utan mista ironi i tonen.


Under sommaren har jag även fått mitt andra, eller tredje frieri*:

"Jag Kalle, frågar nu dig, hemtjänst-J, om du vill gifta dig med mig?"


*Inget av frierierna har varit speciellt seriösa, inte seriösa alls heter det. Till framtida friare kan jag meddela att jag aldrig svarar ja till någon som inte kan mitt efternamn och helst ska ordet hemtjänst inte ingå i förfrågan ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0