Vi fick två första kyssar

Nu ska jag släppa in er och berätta hur vår kärlekssaga började. Den innehåller relativt få grodor, vita hästar, prinsar och prinsessor. Ingridiensena i denna saga består istället av skola och vänskap blandat med lite för mycket alkohol. Huvudrollerna spelas av ingen mindre än mig själv och den berömda L.

I höstas är det tre år sedan jag lämnade min hemstad för att börja plugga i en annan stad. Någon av de första dagarna i den nya staden och i den nya skolan skulle jag gå tillsammans med L upp till området där vi båda bodde vid den tidpunkten. Jag fick veta att L ansåg att det spelade mindre roll hur mycket man vägde och mer roll hur man bar upp det man hade på kroppen.

Efter den dagen började vi sakta lära känna varandra för att sedan bli mycket goda vänner. Redan då älskade jag att umgås med L eftersom att hon hade ett skratt som lätt smittade av sig på andra.

Tiden gick i den nya staden. Vi flyttade till nya lägenheter, där jag och L blev grannar. Än blomstade ingen kärlek, i alla fall inte mellan oss. Vi var båda heterosexuella. Jag hittade en kille jag tyckte var intressant. Det gjorde L också. Ingen av oss gick dock in i något seriösare förhållande.

När det hade gått ett år i den nya staden var vi, tillsammans med våra andra vänner, på fest. Vi var fulla och glada, jag har ett svagt minne av att det var en rolig fest. Jag vet inte varifrån det kom men jag minns att jag kysste L och att hon kysste tillbaka. På vardagarna var vi bara vänner, även om vi var mycket nära vänner som tyckte om närheten från varandra. Så på vardagarna kramandes vi och på helgerna kysstes vi.

Jag började rätt snabbt känna starkare känslor än vad jag ville erkänna. Jag tänkte på L dygnet runt, jag lyste upp när hon skickade sms och jag ville inget annat än att hålla om henne. Men jag var inte så modig att jag vågade kyssa henne när jag var nykter, jag var helt enkelt för rädd att hon skulle stöta bort mig.


En dag kom hon inspringandes i min lägenhet som vanligt och hoppade på mig där jag låg i soffan. Jag hade kunnat ta på spänningen som var i lägenheten den stunden. L drog filten över oss och sa att vi skulle tälta. Då visste jag att det jag hade väntat på skulle hända.

Hon kysste mig och jag vågade kyssa tillbaka.




Bild tagen av: http://thailandssol.blogg.se/2009/june/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0