Ta mig till 2009

Idag händer det grejer, jag ska få vara lite social i denna lilla by och träffa lite nya människor. Nu hoppas jag på att det blir en superdag. Det behöver jag nu.

Jag vet inte vad som har hänt och jag vet inte hur vi ska kunna lösa allt nu. Det är svårt när det inte ens finns något konkret att lösa. Jag saknar det som var, jag saknar tiden då jag fick sms av min kära när hon var ifrån mig. Små och kärleksfulla sms. Något som tyder på att hon tänker på mig när vi inte är tillsammans. Nu är det mest korta och tråkiga telefonsamtal mellan oss. Och ett halvt land. Jag tror jag har mig själv att skylla att det är som det är nu. Att hon inte längre orkar, utan att hon faktiskt tycker att det är skönt att ha mindre kontakt. Jag önskar bara att den kontakten vi har var trevligare än den är. Jag önskar att hon kände samma sak som hon kände för två år sedan. Om mindre än två veckor är det dagen vi har bestämt som våran. För två år sedan var jag mer kär än någonsin.

Allt jag önskar ni är att det var som då. Ett kärleksfullt sms ibland skulle inte heller skada. Eller att hon faktiskt planerade livet tillsammans med mig. Ja, jag är fortfarande irriterad för katterna. Det känns som att hon valde katterna först eller att hon inte alls hade en tanke på hur hon skulle kunna träffa mig när hon har skaffat katter.

Mitt förhållande är inte det bästa just nu och jag vet inte hur vi lyckas få det bättre när vi inte ens träffas. Jag vet bara att jag saknar henne och att jag tycker att detta är skit. Men nu ska jag rycka upp mig och tänka på roligare saker, för idag tänker jag ha kul. Det här går inte att lösa idag så det är lika bra att tänka på någonting annat.

Diska, plocka undan, gå till systemet, affären, blommor ska köpas och jag ska fixa mig lite fin innan det är dags för roligare saker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0