Vi hade i alla fall tur med vädret

Jag och min flickvän har så svårt att förstå varandra. Vilket mycket väl kan bero på att vi inte klarar av att varken prata om våra känslor eller problem utan att bråka just nu.

Hon menar att hur hon än gör blir någon besviken. Hon kan antingen stanna där hon bor nu, flytta nära mig eller flytta till sin hemstad. Oavsett val menar hon att antingen jag, hennes sjuka förälder eller hennes vän blir besviken. Och jag försår som vanligt inte. Jag kan absolut inte förstå varför vännen blir besviken om hon flyttar till sin flickvän, speciellt med tanke på att min flickvän aldrig har planerat att stanna där (så vitt jag vet bör tilläggas).

Jag kan förstå om hon tror att föräldern blir besviken, även om jag mest tror att det är min flickvän som tycker att hon sviker genom att inte flytta dit. Jag kan också förstå om hon tycker att hon sviker mig med anledning av att jag hela tiden har trott att hennes tanke var att flytta hit och att det var det hon ville.

I den andra meningen säger hon att hon vill flytta hit och att hon har tänkt att göra det. Jag får inte det första uttalandet till att hon vill flytta. Jag tolkar det som att hon inte vet vart hon vill flytta men att hon vet att jag skulle bli besviken om hon inte flyttar hit. Jag kan inte heller förstå varför hon säger till mig att jag skulle bli besviken om hon inte flyttade hit om planen är att det är det hon ska göra.

Så min slutsats blir då att hon inte vet vart hon vill flytta men att hon inte riktigt känner för att flytta hit. Detta kan vi givetvis inte prata om, inte utan att bråka. Och om det är något jag är trött på just nu är det att bråka. Detta leder till att jag inte har speciellt stor lust alls att prata med min flickvän, eftersom jag inte kan prata om saker jag tänker på utan i så fall måste låtsas att allt är som vanligt. Jag känner inte riktigt för att prata om vädret just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0