Bakom regn kommer solsken?

Mycket har hänt den senaste tiden. Jag har tagit examen, flyttat och börjat jobba. Min flickvän stannade kvar i studiestaden. Allt har känts rätt bra, trots att det knappt har gått två veckor. Det har känts bra på jobbet, bra i lägenheten och till och med rätt bra att flyttat helt själv till en ny stad. Jag har inte haft någon tid att tänka utan tiden har bara rullat på. Tills idag.

Nu sitter jag hemma i soffan och undrar vad jag har gett mig in på. Jag förstår inte ens varför jag känner som jag gör men ångesten finns där.

Från början hade jag tänkt söka jobb i min hemstad och jag hade tänkt att jag och flickvännen skulle fortsätta bo tillsammans. Hur hon har tänkt nu har jag ingen aning om, jag tror inte ens att hon själv vet det. Troligtvis kommer hon inte flytta hit i alla fall. Det känns tråkigt men samtidigt måste hon få göra som hon själv vill och komma på vad hon själv vill göra. Ibland förstår jag bara inte hur hon tänker. Nu har hon tagit hem katter, trots att hon är allergisk. Detta innebär ju även att hon får svårt att åka därifrån och jag har ingen möjlighet att åka dit. Antingen bryr hon sig inte eller så tänker hon inte. Jag vet inte. Vi är väldigt olika, hon har säkert inte helt lätt för att förstå sig på mig heller. Och när allt kommer omkring var det faktiskt jag som valde att flytta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0